Wednesday 19 March 2014

Segalanya Sudah Berubah..


kini segalanya sudah berubah.. aku perlu membuat pilihan yang paling sukar sepanjang 19 tahun aku hidup menghala nafas yang dipinjamkan dari yang Maha Esa.. sepanjang aku hidup aku tak pernah menyangka akan berada didalam situasi ini.. perlu membuat pilihan memilih salah seorang dari dua insan yang aku sayang.. Nor Atiqah Binti Samsudin, seorang gadis berumur 18 tahun yang telah mengenali diri ku selama hampir lebih tiga tahun, yang sentiasa memenuhi ruang kosong didalam diriku ini, mengisi masa masa lapang ku melayan kerenahnya yang pelbagai akan tetapi itu semua sebelum pemergiannya ke PLKN.. sikapnya berubah.. macam macam yang telah berlaku antara kami sepanjang ketiadaannya disisiku.. 

Sofea Binti Muhammad Hairi Phillips.. seorang gadis yang agak comel ketinggiannya..bibir seksi, mata yang mengancam dan kelakuannya agak sedikit kelelakian.. kemunculannya dalam hidup ku amat amat la memberi kesan yang sangat mendalam.. walaupon aku hanya kenal dengannya tak sampai setahun tapi keberadaan dirinya disisiku membuatkan diriku berasa selesa bersamanya.. macam macam yang kami tempuhi bersama juga.. aku berasa sangat bersalah kerana semasa ketiadaan atiqah disisiku aku mencari penggantinya.. aku tau ia satu kesalahan yang amat besar kerana aku memainkan perasaannya.. akan tetapi perubahannya yang berlak pada diri atiqah membuatkan ku merasakan dia bukanlah dirinya yang dulu..

aku tahu manusia berubah.. aku tau setiap manusia di muka bumi ini akan melalui saat perubahan diri.. tapi awak.. saya seriously rindu diri awak yang dulu..saya serious nak bagi tau awak yang saya sangat sangat la tidak selesa dengan diri awak.. awak..saya tak sanggup nk bg tau awak..tp takpe la biar la saya pendam.. saya rindu awak yang dulu .. kenapa awak berubah.. tapi tak pe la mungkin ada hikmahnya..

kepada sofea phillips pulak, awak i really really love you.. i dont know how to describe my feelings now.. i dont know how to tell you that i really really love you and miss you..awak saya bukan pilih awak sebab saya dah bosan dengan atiqah tapi kerana awak terima saya macam mane diri saya tak pernah merungut ( mungkin ada la tapi merungut manja la kan.. hehehe #sedangbersangkabaik ) hahaha..awak selepas atiqah awaklah orang kedua yang terima saya seadanya.. saya dah tak tau nak buat ape sekarang ni..

Ya Allah, jikalau Nor Atiqah Binti Samsuddin itu jodohku, kau rapatkan la dia pada diriku ini dan jikalau dia bukan jodoh ku yang ku pilih sebelum ku lahir dan yang telah engkau tentukan bagi ku, kau jauhkan la segala perasaan yang tidak sepatutnya dan pisahkan la kami dengan cara paling halus sekali dari Mu..

Ya Allah, jikalau Sofea Binti Muhammad Hairi Phillip itu jodoh ku, kau rapatkan la dia pada diriku ini dan jikalau dia bukan lah jodoh bagi diriku jauhkan lah dirinya dan pisahkan la kami dengan cara yang paling halus sekali dari Mu....





YANG BENAR IKHLAS DARI LUBUK HATI KU KERANA INILAH KALI PERTAMA AKU MELALUI SAAT SAAT YANG AMAT MENGUJI DAN MENCABAR SEPANJANG AKU BERGELAR MAKHLUK CIPTAAN MU, YA ALLAH..


REHAN ISKANDAR BIN ROSLI

SEORANG EX-BRACESS BOY :-).......

No comments:

Post a Comment