Friday 8 August 2014

EMAK

EMAK..

bila bukak crita pasal emak..

semestinya orang akan ingat and terbayang wajah mak mereka..

     aku pon tak terkecuali.. mesti la sapa tak sayang mak sendiri kan.. mak marah tanda sayang.. orang yang knl aku mesti cakap..

MEMBER : kau slalu kaaan kne marah dgn mak kau.. kau tak rasa pape ke?? 

REHAN : wait wait.. what a silly question.. sini aku tanya kau balik k.. kalau kau kne marah dengan mak kau..ape kau buat?? kau diam je kan.. then tkkan kau pijak mak kau kot.. dude mesti la aku diam dude.. she has the priority yang Allah bagi kat dia so aku redha la.. tp kan rehan kau slalu kne marah bout something yang bukan salah kau tp ktrng tngk kau diam je.. dude hear this.. sepanjang krng knl aku kan pernh tgk aku mrah orng?? walau aku kne pijak or kne tipu??  tak kaaannn?? haha ni pulak mak aku.. dude.. she live her life more than you know.. walaupon tak tua mane but she is a single mother..hidup penuh rintangan dude.. a single mother pulak tu... patut ke aku kne amik hati or kecik hati if kne marah dengan orang tua aku sendri.. for me, a human never have their 'hak' for amik hati or kecik hati dengan parents dorang.. ye korang manusia.. punyai perasaan.. but guys.. have you ask them, berapa kali drng kecik hati n amik hati kat korang.. haaa ni jawapan drng.. ZERO GUYS.. Z E R O.. tau kan ape makna ZERO. nak tau knp ZERO.. sbb dorang lebih happy bila tgk korang membesar..that why ZERO.. tp tak tau la mungkin ada certain parents yang kira brape kali anak drng buat drng amik hati or buat drng kecik hati.. even i dont know sama ada my mom mcm tu ( sorry mak )..

MEMBER : but rehan kau slalu kne marah sbb slalu lebihkan orang lain but ktrng tau yang kau takde pon lebihkan orang lain..

REHAN : korang korang.. wait.. yang tu maybe have a mistake.. ye korang aku tak lebikan orang lain but  

guys.. always remember this.. what a big deal sangat kalau korang kne marah or bebel.. its ur own fault jugak sbnrnya.. tak buat salah takde la kne.. tp klau yang tak buat salah pon kne gak tu maybe ada something wrong la kot.. pg la tanya knp k..tanya elok elok sudah.. tak perlu la tengking tengking boh.. 


kepada mak, 


mak.. i know i always do mistake.. a lot of them and i always want to say sorry but i dont have any chance personally to say sorry to you.. tk suka orang lain tau hehe.. i love you so much mak.. i just want to know.. i never betray you ( ceh betray siot ) haha.. is tak pernah lebih kan sesiapa more than you.. mungkin is nampak mcam lebihkan orang lain but is nak bg tau is takde lebihkan sesiapa mak.. i always alone.. is ni suka menyendiri mak.. ye is ada sofea but i always alone.. takde lebihkan sesiapa mak..


kepada korang,


ala korng takyah la nak amik ati sangat klau kene marah.. its a small metter la lelama abis la tu hilang la rasa marah tu.. tak luak ape ape la kalau korang marah.. sabar je k.. stay cool and always swag ( pergh swag dowh ) hahaha..



ikhlas dari hati

REHAN ISKANDAR BIN ROSLI 
( PEMILIK KEKAL SAH BLOG NI ) 


LOL

No comments:

Post a Comment